איך בוחרים אוכל לחתולים שיאהבו באמת?

גידול כל חיית מחמד, ובפרט גידול חתול, זאת פעולה מתגמלת מאוד. החתול מעניק חום ואהבה, מפיג את השעמום והופך את החיים לנחמדים יותר. אנחנו מקבלים הרבה מהחתול הביתי, ולכן חשוב להשקיע בתזונה שלו. יש לבחור בתזונה שמתאימה לצרכים התזונתיים של החתולים, ותוך כדי גורמת להם להיות שמחים ומרוצים.

 

מדריך קצר ומסודר

מקור האנרגיה העיקרי של החתולים הוא חלבון, ולכן נחפש ברשימת הרכיבים מקורות של חלבונים מהחי, כמו עוף או בקר, ונעדיף שהם יימצאו בראש הרשימה. בנוסף, החתולים לא זקוקים להרבה פחמימות, ולכן נעדיף לבחור במזון דל בעמילן. לגבי השומנים – נעדיף מזון שבו כמות השומנים היא בינונית, כ- 15% מסך המזון.

 

אילו מרכיבים צריכים להיות באוכל לחתולים?

רשימת הרכיבים של אוכל לחתולים מומלץ צריכה לכלול את המרכיבים הבאים, בסדר יורד:

  • תוצרי לוואי – רכיבים מזינים התורמים לבריאות בעלי החיים.
  • חלבון מן החי – כמו עוף, טונה, בקר או הודו.
  • דגנים – תירס, שעורה, חיטה או דגנים איכותיים אחרים.
  • מינרלים וויטמינים – חומרים חשובים אלה יעזרו לחיזוק העצמות של החתול.

 

מהם תוצרי הלוואי באוכל לחתולים?

המושג "תוצר לוואי" מתאר רכיב שמיוצר במקביל לרכיב אחר. כלומר, הם החלק הטפל – ייצרו אותם באמצעות שאריות שנותרו מייצור של מוצר אחר. למרות הגדרתם כתוצרי לוואי, הם יכולים לספק חומרי מזון באיכות מצוינת, ובכוחם לשמור על בריאותם של החתולים. תוצרי לוואי זו הגדרה רחבה, והיא כוללת בתוכה רכיבים מזינים יותר, כמו כבד או ריאות, ומזינים פחות, כמו שיער או ציפורניים.

 

אוכל רטוב לחתולים

לצד היתרונות של האוכל היבש, חשוב לשלב בתזונת החתול גם אוכל רטוב משתי סיבות עיקריות:

  • כמות גבוהה של נוזלים – בעקבות המזון היבש, חתולים רבים סובלים ממחסור מתמשך בנוזלים, העלול לגרום לבעיות רפואיות רבות. לכן, אוכל רטוב עשוי לסייע לחתולים, ולאזן את כמות המים בגופם.
  • טעם נהדר – המזון הרטוב מספק גיוון בטעמים, והחתולים נהנים מאוד מאוד מאכילתו. בכל חנות לחיות מחמד ניתן למצא מגוון רחב של מזון רטוב – כמו שימורים, מעדנים או רטבים.

 

מאכלים שאסור לחתולים לאכול

כמו כל בעל חיית מחמד, גם בעלי החתולים עשויים לפנק אותם מדי פעם עם מאכלים מיוחדים המיועדים לבני אדם. חשוב לזכור שהדבר עלול להיות הרסני, ולסכן את חייהם. בין המאכלים שאסור לתת לחתולים ניתן למנות את הבאים: אגוזים, שוקולד, בצק וענבים.

 

לסיכום

כמו אצל בני האדם, גם אצל החתולים – לתזונה יש השפעה עצומה על הבריאות. חשוב להשקיע במזון איכותי לחתולים שלנו, כדי שהם יישארו בריאים, חזקים ושמחים. האוכל משפיע על החתול במגוון צורות – הוא יכול לתרום לפרווה בריאה יותר, למבנה גוף תקין ולאנרגיה נמרצת. חשוב לזכור, תזונה מומלצת לחתולים היא תזונה המשלבת מזון יבש עם אוכל רטוב.

מזון לבעלי חיים

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו