איך לעצב חיפוי זכוכית למטבח?

אחד השמות החמים בעולם עיצוב המטבחים של השנים האחרונות הוא חיפוי זכוכית למטבח.

חיפוי הזכוכית המשמש הן כאמצעי הגנה לקירות המטבח והן כפריט דקורטיבי לכל דבר, הפך להיות נחלתם של מטבחים רבים ולא בכדי: הוא אסתטי, מזמין וטומן באמתחתו יתרונות רבים.

במאמר הבא נעסוק בחיפוי זכוכית למטבח וננסה לענות על שאלה חשובה – כיצד לעצב חיפוי זכוכית למטבח?

 

תורת הצבעים

חיפוי זכוכית למטבח הוא דבר שיש לבחור. בשונה ממוצרים אחרים אשר נגישים בהיצע מוגבל למדי, ניתן להזמין חיפוי זכוכית למטבח במגוון רחב של הדפסים וצבעים. אפשר לומר שחיפוי זכוכית הוא מעין "זיקית" עיצובית אשר יכולה להתאים לכל מטבח. כאשר בוחרים חיפוי זכוכית למטבח צריך לחשוב מה הקו העיצובי שאנו מבקשים למטבח שלנו וכיצד חיפוי הזכוכית ישתלב אתו.

חשוב לדעת בהקשר זה שחיפוי זכוכית למטבח מתחלק לשני סוגים עיקריים: זכוכית שקופה וזכוכית אקסטרה קליר. זכוכית שקופה מכילה בתוכה כמויות גדולות יחסית של עופרת אשר מוסיפה גוון ירקרק לחיפוי, ללא קשר לצבע הסופי אותו בחרתם. זכוכית אקסטרה קליר נקייה יחסית מעופרת ועל כן הצבעים המתקבלים איתה יותר חדים ובולטים. שני הסוגים מוצלחים ומדובר לגמרי בשאלה של טעם. אם ברצונכם קירות בעלי מראה דהוי וקהה יותר מומלץ ללכת על הזכוכית השקופה, אם ברצונכם מראה חד ונקי ככל האפשר זכוכית אקסטה קליר תהיה הבחירה העדיפה.

 

לא לחתוך בלי לחשוב

חיפוי זכוכית למטבח עשוי מזכוכית מחוסמת בעובי מינימלי של שישה מילימטרים. אין מדובר בזכוכית רגילה אלא בכזאת שעברה תהליך מסוים על מנת שתוכל לשמש כחיפוי הולם לקירות המטבח. בכך טמון גם חיסרונו גדול של החיפוי: לא ניתן לחתוך את הזכוכית לאחר שעברה את תהליך החיסום. לכן חשוב מאוד לתכנן בהקדם את גודל החיפוי הרצוי ולקחת את כל המידות המדויקות. כמובן, צריך גם לשים לב שחיפוי הזכוכית אינו חוסם בהנחתו נקודות יציאה לחשמל, צינורות גז או אלמנטים חשובים אחרים הנמצאים על הקירות. השקעה מוצלחת בתכנון החיפוי והתאמתו למטבח האישי תמנע עוגמת נפש עתידית וכן בזבוז של זמן, כסף וכוח עבודה.

 

זה הזמן להיות אישיים

ונחזור לעניין העיצוב במהותו. כפי שכתבנו מגוון ההדפסים ודוגמאות הצבעים של חיפויי זכוכית למטבח הם כמעט אינסופיים. יחד עם זאת, אם לא מצאתם את עצמכם בקטלוג של החנויות השונות המתמחות בחיפוי זכוכית, אין דבר. יתרון בולט של החיפוי הוא שאפשר לבצע אתו גם הזמנה אישית לגמרי. אם מצאתם את החנות או הזגג המתאימים למשימה, השמיים הם הגבול: הם יאפשרו לכם לבחור חיפוי זכוכית כמעט בכל דוגמה אפשרית. חשוב לציין שחיפויי זכוכית אינם מוגבלים לצבע או לגוון אחיד לכל אורכם. ניתן ליצור שילובי גוונים ומרקמים ואף להדפיס תמונות שלמות על גב החיפוי. כאשר מדובר בחיפוי זכוכית למטבח בהחלט אפשר לצטט את השיר: כל שתבקשו לו יהי.

 

שיש

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו