איך לעצב נכון את הגינה הביתית? 

אין ספק שלמצוא בית עם גינה זה לא פשוט. ולא סתם זה דבר כה מבוקש בשוק וקשה לתפוס אותו בקלות. בית עם גינה זה איכות חיים, בעיקר בערים, זו בעצם הדרך שלנו להרגיש בטבע אבל ליד הבית שלנו. איך הופכים את הגינה הביתית למקום נעים ומרשים? הרי לפניכם במאמר 

 

בחירת סגנון עיצוב הגינה

אם תפתחו קטלוגים לעיצוב הגינה אתם תראו שפע של סגנונות לאפשרויות, גם את הגינות הכי קטנות אפשר להפוך לגן עדן קסום ומיוחד. כדאי לבחור כיוון עיצובי מסוים וללכת על פיו, וישנם סגנונות עיצוב רבים ומגוונים, משתלות עם מגוון עצום ואפילו גם משתלה אונליין. הרי לפניכם כמה מהסגנונות הפופולאריים ביותר.

 

עיצוב גינה בסגנון כפרי

זה סגנון שדוגל ביצירת תחושת ביתיות וחמימות לצד אלמנטים מהטבע, בעצם הרעיון זה להיכנס למעיין "כפר קטן" ולקבל תחושה פשוטה, טבעית אך מדויקת. בסגנון הזה נראה שימוש ברהיטים מעץ כמו נדנדות, ספסלים וחיפויים, צמחים נשפכים או מטפסים, שימוש באבנים ולא בבטון וכל מה שגורם לחלל להרגיש טבעי.

 

עיצוב גינה בסגנון מודרני

סגנון זה מאופיין במראה נקי ומסודר של צמחים הנבחרים בקפידה, כל פריט במרחב יושב במקום מתוכנן ובדרך כלל גם תחום, במקרה של גינה בסגנון מודרני יהיה אזורי ישיבה משולבים בתוך הצמחים מכיוון שאין צפיפות של צמחים והמרחב נקי.

 

עיצוב גינה בסגנון ים תיכוני

זה סגנון שמותאם לאקלים הים תיכוני והוא מתמקד בצמחים שמאופיינים לארץ, כמו עצי זית, עץ אלה, צמחי תבלין ועוד, הצמחים בדרך כלל צבעוניים, ריחניים, משלבים בתוכם עצי נוי ועצי פרי, תמצאו בסגנון כזה פינות ישיבה עם הרבה צל בהתאם לשמש הישראלית היוקדת.

 

עיצוב גינה בסגנון אורבני

גינה אורבנית תמצאו הרבה פעמים בין בתים, היא צפופה וקטנה וכל שטח בה מנוצל היטב באמצעות תכנון חכם. חשוב שגינה אורבנית תיתן פרטיות והסתרה של הגינות השכנות, בעיקר בעיר בבתים שנמצאים באזורים עירוניים וצפופים, בעצם הרעיון הוא להעניק פיסה של טבע בתוך הבטון האורבני. התכנון צריך לכלול פינות ישיבה, צמחים וצל  בשטח מצומצם ומינימלי.

 

ריהוט לגינה

כן, גם גינה צריכה רהיטים, לא רק פנים הבית. מעבר לסגנון שבחרתם חשוב לבחור ריהוט שיהיה נוח לישיבה ושלא עשוי  מחומרים שמתבלים בקלות בחוץ, לשם כך נוצרה חנות רהיטים, בה תוכלו למצוא גם ריהוט שמותאם לגינה, תוכלו למצוא ספות, נדנדה גדולה או קטנה, שולחן שיוצר פינה נעימה כמו בסלון ועוד מגוון רהיטים לכל סגנון שתבחרו.

 

גם בחוץ צריך לחשוב על תאורה.

אולי זה נראה שולי, כי הרי אין טוב כמו אור השמש, אבל מה קורה בלילה? רוב הפעמים נרצה לשבת  בגינה דווקא בלילה כשלא חם כל כך, גם בנושא התאורה חשוב לבחור סגנון שמתכתב עם הסגנון שבחרתם, למקם תאורה במקום שיחמיא וידגיש את הצמחייה, בתוכה או מסביב לה, דרך יפה, פופולארית וחסכונית זה גם לבחור בגופי תאורה סולריים שנטענים לאורך כל היום ולא דורשים שימוש בחשמל.

 

סיכום

עיצוב הגינה לא חייב להיות תהליך מסובך שדורש השקעה גדולה, עם הטיפים הנכונים, דמיון, יצירתיות ואולי גם עזרה של איש מקצוע, תוכלו להפוך כל פיסת אדמה לממלכה הפרטית שלכם וליהנות גם מהיופי של הטבע בתוך הבית שלכם.

בית וגן

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו