איך לעשן בשר כמו במסעדה?

על מנת שתוכלו לעשן בשר ברמה הטובה ביותר, הכנו בעבורכם את המדריך המלא ליצירת בשר מושלם ומעושן – בדיוק כמו במסעדה. מוכנים? בואו נתחיל.

 

עישון בשר בדיוק כמו במסעדה: כך תעשו זאת

ראשית כל, חשוב לציין כי תהליך של עישון בשר הוא לא תהליך פשוט ולכן דורש היערכות מוקדמת. מאחר ולא ניתן לבצע את פעולת העישון במטבח, חשוב לאתר מקום מתאים בגינה, במרפסת או גג, לצורך מיקום המעשנת. מדובר במעשנת אשר מנפיקה ריחות חזקים במיוחד ולכן במקומות סגורים היא עשויה להוביל לריחות אשר יהיה קשה מאוד להסיר אותם, ולכן בחנו היטב את המקום בו תרצו למקם את המעשנת ורכשו מעשנת בשר איכותית דרך יצרן מוביל עם המלצות מוכחות בתחום. הנתחים הטובים ביותר לעישון הם אווז, אנטריקוט, צלעות ועוף, אולם חשוב להקפיד ולבצע רכישה של בשר איכותי ולא מופשר. במידה והחלטתם להקפיא את הבשר, השאירו אותו בחוץ להשריה במשך מספר שעות בטמפרטורות החדר, וזאת בכדי למנוע פעולת עישון לא נכונה אשר לא רק תהרוס את הטעם של הבשר אלא גם לא תפיק את הטעמים הרצויים. בכדי להתחיל בפעולת העישון הדליקו את המעשנת לפחות שעתיים מראש, בטמפרטורה של בין 80-100 מעלות. כל נתח בשר צריך את הזמן המתאים לו ולכן מומלץ לאתר ברשת מתכונים של מומחים לבשר אשר מסבירים באופן מפורט כיצד לטפל בבשר לפני וכמה זמן דרוש לו. כך לדוגמא, בכדי לצלות נתח של אנטריקוט מומלץ להכניס את הנתח לזמן צלייה של 3-5 שעות. עם זאת, מדובר בזמן אשר תלוי בסוג המעשנת.

 

סוגי מעשנות בשר

כאמור, על מנת לעשן בשר כמו במסעדה יש לרכוש מעשנת בשר איכותית. מעשנות בשר מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים: פחם, גז או חשמל. רוב המסעדות בישראל כמו גם בעולם משתמשות במעשנת פחם, וזאת בשל הטעם האופייני אשר ניתן לבשר דרך הפחמים, כמו גם העובדה כי מדובר בטכניקה ותיקה אשר נעשה בה שימוש זה מאות שנים. אולם, אולם בשנים האחרונות ניתן לראות מעבר אל עבר מעשנת גז אשר מאפשרת להימנע משימוש בפחמים מזהמים.

 

כיצד לבחור את המעשנת הטובה והמקצועית ביותר לצורך עישון בשר כמו במסעדה?

על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אתם רוכשים מעשנת בשר כמו של מסעדנים וחובבי בשר, מומלץ לבצע חקר ברשת אודות מעשנות בשר ולבחור במעשנת אשר תואמת את הצרכים שלכם הן מבחינת התקציב אותו תרצו להקדיש לטובת הרכישה, כמה פעמיים תשתמשו במעשנת וכן מהו מספר האנשים אותם תארחו, וזאת בכדי שתוכלו לקבל התאמה מדויקת אשר תהיה תואמת באופן מושלם. במידה ומדובר במעשנת ראשונה, קבלת ליווי מצד מומחים לתחום היא חיונית. למידע נוסף אודות עישון בשר, היכנסו לאתר של סו-ויד ישראל.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו