איך לשנות את נראות הפארק במספר שלבים

המרחב העירוני הישראלי לרוב אפור וחסר חן – רחוב דומה לרחוב, פארק דומה לפארק. שינוי אופי המרחב העירוני לא חייב להיות משימה בלתי אפשרית. בעזרת כלים פשוטים ניתן ליצור מיתוג ועניין חדשים למרחבים עירוניים שונים. כאן תוכלו לקרוא על מספר שלבים פשוטים שדרכם תוכלו לשדרך את המרחב העירוני שלכם.

 

מיפוי צרכי המשתמשים וסגנון המרחב

בשלב הראשון תוכלו למפות את הצרכים של המשתמשים במרחב העירוני שלכם, לדוגמה מה הגיל שלהם? ובאיזה אופן הם משתמשים במרחב? מיפוי נכון יוביל לבחירה נכונה של הקישוטים לערים הנכונים לכם. לכל פארק מרחב עירוני יש סגנון אדריכלי שיש להתחשב בו כאשר בוחרים את הקישוטים אותם תרצו לשלב, יש פארקים שזקוקים להצללה ודרך סככות מעוצבות ניתן להוסיף עניין וצבע, וישנם פארקים שצריכים תוספת של פסלים סביבתיים בעלי נושא מסויים כדי ליצור מיתוג חדש.

מיפוי

יצירת נקודות משיכה

אדריכלות נוף מכירה בחשיבות של יצירת נקודות משיכה בתוך המרחב. נקודות המשיכה מחלקות את המרחב לתתי מרחבים. ניתן להמחיש זאת על ידי אמירות כמו: "הוא מסתתר מתחת לגיטרה הגדולה!" או "בוא ניפגש מתחת למטריות הצבעוניות!" מרחב שבו יש נקודות עניין הופך לספציפי ולכן נצרב בזיכרון הילדותי. הפיכת הפארק לבעל נקודות עניין היא צעד בעל חשיבות למשתמשים הצעירים של הפארק ולמעשה למשתמשים בכל הגילים. בעזרת קישוטים לערים ניתן לייצר נקודות עניין באופן קל ופשוט.

 

הכנסת צבע

שלב נוסף וחשוב בבחירת השינוי בפארק הוא התייחסות לצבע. צבע הוא אולי הדבר החסר ביותר במרחב העירוני שלנו, והכנסת צבע משדרגת את הפארק באופן מיידי. מרחב צבעוני בולט בתוך העיר ומזמין לתוכו שמחה וצחוק. הצבע גורם למרחב להיות גדול יותר. כאשר בוחרים להוסיף צבע לפארק, חשוב לזכור שלצבע יש נטייה לדהות בשמש הישראלית ולכן צריך לבחור קישוטים נכונים לפארקים ואף לזכור שקישוטים הם אלמנט שיש לתחזק ולהחליף עם הזמן.

 

הצללה

הצללה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר למדינה כמו שלנו עם ימי שמש רבים גם בחורף, אבל הצללה לא חייבת להיות משעממת. הצללה יכולה להיות צבעונית ומורכבת מאלמנטים ויזואליים שמייצרים עניין וחן למרחב של הפארק.

 

קונספט וערך מוסף

פארק שרוצה למתג את עצמו כפארק בנושא מסויים, מוזיקה, אומנות או ספורט, יכול לחזק את המיתוג בעזרת הוספת נקודות תלת ממדיות מקושטות באותו נושא. הבחירה בסוג הקישוטים והפסלים יכולה לקבל גם משמעות לימודית, ליצור בפארק ערך מוסף מתוקף האלמנטים שבו.

 

לסיכום

הפיכת הפארק למרחב בעל עניין לעין ולראש יכולה להיות משימה אפשרית אם עובדים בצורה נכונה. בעזרת הצבת פסלים סביבתיים וקישוטים תלת מימדיים, תאורה וצבע, כל פארק בנאלי וגנרי הופך למיוחד ומקבל זהות ושם. כולנו זוכרים איך ילדים נותנים לפארקים שמות קצרים וקולעים – פארק המוזיקה או פארק הספורט. בעזרת קישוט, מיתוג וצביעת הפארק אפשר לתת לו זהות שבגינה הוא יוכר בכל העיר.

פַּארק

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו