אילו תוכנות ומוצרים מסייעות לתכנון בניינים?

תכנון בניינים הוא תחום לא פשוט שדורש הרבה יכולות ומשלב הרבה אינפורמציה במקום אחד. ישנם גורמים והיבטים רבים שמשתלבים אחד עם השני שבסוף מרכיבים את הבניין: תשתיות, ארכיטקטורה, מחירים, ועוד שלל מאפיינים רבים. בעקבות זאת, פותחו תוכנות רבות שמטרת להקל על כל תהליך תכנון הבניינים ולייעל אותו בצורה משמעותית. המאמר הבא יפרט על התוכנות הכי מומלצות למתכנני בניינים שניתן למצוא בשוק כיום.

 

Revit

רוויט, אשר כלולה בתוך מארז התוכנות aec collection של חברת אוטודסק, היא תוכנה פופולרית ביותר שעושים בה שימוש אדריכלים, מהנדסי תוכנה, מהנדסי חשמל ועוד בעלי מקצוע רבים המעורבים בתכנון בניינים. היא מאפשרת למשתמשים שלה לבנות מודלים דו ותלת ממדיים בשילוב עם גישה לבסיסי נתונים רבים אשר מכילים אינפורמציה לגבי הבניין עצמו.

עיצוב בניינים

InfraWorks

תוכנת אינפראוורקס מאפשרת לאנשי בתחום הבנייה למדל, לבצע אנליזה, וליצור אפקטים ויזואליים של תשתית עיצובית תחת הקונטקסט של הסביבה הבנויה והטבעית. יכולת זו משדרגת את תהליך לקיחת ההחלטות במהלך בניית הבניין, וכך מאיצה את קבלת האישורים הנדרשים ליציאת הפרויקט המוצע לפועל. ניתן גם בקלות ובפשטות לשתף את הקובץ עם אלה המעוניינים בכך ולאפשר לבחון את הפרויקט בעצמם.

 

Docs

דוקס מעניקה למתכנני בניינים, כמו גם לבעלי מקצוע מסוגים אחרים, לנהל את המסמכים ואת הקבצים שלהם בצורה נוחה ואינטואיטיבית. היא מבוססת שירותי ענן והיא מתממשקת עם שאר המוצרים של חברת אוטודסק בלי בעיה. שימוש בתוכנה זה משפר דיוק ומקטין טעויות ועיצוב מחדש, מיישר קו בין כל אנשי הצוות המעורבים בפרויקט בצורה נוחה, ובאופן כללי מייעל את תהליך העבודה עבור כל הצדדים.

 

Civil 3D

תוכנת civil, המוגדרת תחת מוצרי סופיסטיק לתיכנון בניינים הפופולריים, שימושית בעיקר למהנדסים אזרחיים. מהנדסים אלה עוסקים לרוב בתכנון של פרויקטים מאוד מורכבים שמכילים בתוכם הרבה מאוד גורמים חיצוניים. תוכנה זו מעניקה להם את היכולת לזרז את תהליך העיצוב והתכנון על ידי אוטומציה ושיפור שיתופי פעולה. על ידי שיתוף של הפרויקט בין הגורמים השונים, ניתן בעזרתה למנוע טעויות ולשדרג את העבודה המשותפת של המעורבים בפרויקט.

עיצוב בניינים

AutoCAD

אוטוקאד מספקת יכולות עיצוב ומידול לאנשי מקצוע רבים ומגוונים, כמו אדריכלים ומעצבים גרפיים. התוכנה מכילה פיצ'רים לבניית מודלים בעלי גיאומטריה דו ממדית ותלת ממדית, וגם מספקת פתרונות אוטומציה להשוואת שרטוטים, ספירת אובייקטים, יצירת לוחות זמנים, ועוד מגוון אפשרויות נוספות. ניתן גם במסגרתה לייצר מרחב עבודה מותאם אישית שמאפשר למעצב ולמתכנן להתנהל בצורה יעילה ונוחה, מה שמגדיל את יעילות העבודה.

 

לסיכום

התוכנות הנ"ל הן התוכנות הכי שימושיות והכי מפורסמות בקרב ציבור מתכנני הבניינים. רכישה שלהן יבטיח לכל קונה יכולות חסרות תקדים בכל הנוגע לתכנון בניינים יעיל ונוח. רק באמצעות תוכנות מסוג זה ניתן להצליח כיום בתחום.

עיצוב בניינים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו