האם הביטוח מכסה נזקים לריהוט חיצוני?

מזג האוויר יוצא הדופן שהתקיים בארץ לאחרונה, הוביל לנזקים משמעותיים בריהוט חיצוני בבתים רבים. תרחיש זה הוביל לעלייה ניכרת במספר הפניות של מבוטחים לחברות הביטוח, במטרה להבין אם יש אפשרות לקבל פיצויים על שאירע.

חברות הביטוח קורסות לנוכח הפניות הרבות והן הוציאו הודעות מסודרות לציבור בהקשר זה. החלטנו לקחת חלק בעניין ולסייע בהעלאת המודעות לנושא החשוב. הישארו כאן ותגלו את התשובה הדרושה לכם, כדי לחסוך זמן ומאמץ.

 

יש כיסוי לריהוט חיצוני? תלוי

התשובה לשאלה שלשמה התכנסנו כאן היום תלויה בפוליסת הביטוח שיש ברשותכם. נסביר שכל אחד מכם אוחז בפוליסה אחרת שכוללת תנאים שונים. מי שרכשו ביטוח תכולת דירה, עשויים לגלות שיש באפשרותם לקבל החזרים על הריהוט שניזוק. נדגיש שעליכם לקרוא את הפוליסה באופן מעמיק ולבדוק אם זו מכסה מצבים שבהם אירעה פגיעה לתכולת הדירה בעקבות פגעי מזג אוויר, לדוגמא:

  • רוח חזקה
  • גשם
  • שלג
  • ברד
  • שיטפון או הצפה וכו'

בחרנו להציג בפניכם בשורת הבאות את הטיפים החשובים שיאפשרו להעלות את הסיכויים לקבלת הפיצויים לאחר גילוי הנזקים של הריהוט החיצוני.

ריהוט גן

טיפ מספר 1 – תעדכנו את חברת הביטוח באופן מידי

יצאתם לחצר הבית במהלך או בסיומה של הסופה וגיליתם שריהוט הגן נפגע? אם כך, עליכם לפנות במהירות לחברת הביטוח או לסוכן הביטוח שלכם, כדי להימנע מפעולות שעשויות להקטין את גובה הפיצוי שמגיע לכם בפועל. שימו לב, אם גיליתם שהביטוח שלכם לא מכסה נזקים לריהוט חיצוני, עליכם לבחור ביטוח בית פרטי עם הומי שיכסה פגיעות עתידיות.

 

טיפ מספר 2 – תצילו את הרכוש ככל הניתן

אל תסתמכו על ההחזרים מחברת הביטוח. אם ראיתם שישנה פגיעה מהותית בריהוט החיצוני, עליכם לפעול כדי להציל את הרכוש הנותר. חשוב שתבצעו זאת, משום שחברת הביטוח לא תשלם לכם על נזק שהיה ניתן למנוע או לצמצמם אותו תוך שימוש באמצעים סבירים.

 

טיפ מספר 3 – תתעדו את מקום המפגע

יש מי שבוחרים להניח בצד את הפגיעה שאירעה לריהוט החיצוני ולהתמודד עמה בשלב מאוחר יותר. בשלב זה אתם מבינים שמדובר בטעות חמורה. היכרות עם עובדה זו תאפשר לכם לפעול נכון בכל הנוגע לתיעוד מקום הפגיעה. שכן, תוכלו לצלם את הרהיטים מראש ולשמור את כל המסמכים הדרושים שיקלו עליכם בהגשת התביעה העתידית.

נדגיש שהכוונה לחשבוניות וקבלות שתקבלו בגין תיקונים שיתבצעו בריהוט החוץ, כדי שתוכלו להציג אותם בפני חברת הביטוח או השמאי שיגיע מטעמה.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לבדוק את זכאותם לקבלת החזרים

הביטוח שיכול לכסות נזקים לריהוט חיצוני נקרא "ביטוח תכולת דירה". אם אתם מחזיקים בביטוח שכזה, עליכם לקרוא את האותיות הקטנות ולגלות אם תוכלו לקבל החזרים בעקבות סוג הפגיעה שאירעה לכם. שכן, ההחזר נקבע בעיקר בהתאם לנסיבות הפגיעה.

ריהוט גן

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו