גינה לי: איך מעצבים גינה?

בית עם גינה הוא חלום עבור רבים ורבות. הגינה מביאה את הטבע אל הסביבה הביתית, ותורמת לתחושת רוגע ושלווה. עיצוב גינה הוא אחד מהמרכיבים העיקריים בתכנון ובעיצוב הבית, ומהווה חלק בלתי נפרד ממנו.

אם ברצונכם לייצר אווירה מרגיעה ונעימה, ולפתוח את הבוקר בגינה מעוצבת ויפהפייה – המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם!

 

עיצוב הגינה – קדימה, מתחילים

עיצוב הגינה מתחיל בדמיון שלכם. ייתכן ויש לכם רצונות שונים בנוגע למראה הגינה, וכאן מתחילה הטעות הנפוצה בעיצובי גינות והיא שילוב בין סגנונות, הכולל בחירה לא נכונה של צמחייה, תאורת חוץ לא מחמיאה, ותכנון לא נכון.

העיצוב מתחיל בדמיון ובחלום – מה אתם מדמיינים בראש? זה הזמן להיעזר במימוש החלום ע"י חברה לאדריכלות ועיצוב נוי, שתעזור לנו להפוך את החלום למציאות.

 

עיצוב הגינה – נגזרת של סגנון החיים שלכם

אדריכלי נוף יכולים לסייע בעיצוב הגינה המושלמת, אך קודם כל חשוב שתדעו מה הרצונות והצרכים שלכם מהגינה – מה סגנון החיים שלכם כולל? האם אתם אוהבים לארח או מעדיפים את השקט והמשפחתיות? האם אתם מעוניינים בבריכה? ועוד.

עיצוב הגינה חייב להתאים לסגנון החיים שלכם. פרטו בפני אנשי המקצוע מה אתם אוהבים ומה הרצונות שלכם, וכך הבחירה בסגנון עיצובי לגינה תהיה קלה יותר עבורכם.

 

סגנונות עיצוב לגינות

הגינה הים תיכונית 

הסגנון המועדף ביותר על הישראלים. חסכוני במים, אינו מצריך תחזוקה שוטפת, ומאופיין בשימוש באבן טבעית, דשא סינתטי, ועץ גושני, יחד עם שימת דגש על פתרונות הצללה ומקורות מים.

 

הגינה היפנית 

נחשבת לשלווה ומרגיעה, בדגש על יופי ואסתטיקה הכולל חיפויי קרקע, עצים קטנים, סלעים מיוחדים, בריכות נוי, ושבילי גישה. סגנון המבטא את הקשר בין השמים לארץ והאדם לאדמה.

 

הגינה האורבנית 

עושה שימוש באלמנטים רבים מסגנונות עיצוב שונים, כאשר המאפיין העיקרי הוא חסכון במים ותחזוקה קלה. גן אורבני מאופיין בצמחייה מעטה ובשימוש בחומרים כמו במבוק, מרצפות, וחרס, במטרה להעניק רצף עיצובי והמשכיות.

 

הגינה הטרופית 

גן עדן במרחב הביתי, צבעים וריחות המזכירים מקומות רחוקים. סגנון עיצובי העושה שימוש בצמחיה צפופה ועצי דקל, בריכת שחייה, וטרסות להשלמת האווירה.

בכל סגנונות העיצוב ניתן למצוא שילוב של אלמנטים כמו פינות ישיבה מעוצבות, ערסלים, שטיח עגול

(שניתן לרכוש דרך חברת גו גוד), ועוד.

 

לסיכום

בטרם תתחילו לעצב את הגינה שלכם, עצרו וחשבו מהי הגינה החלומית עבורכם? הכינו רשימה מסודרת של חלומות, צרכים, ורצונות. חשבו על כל הפונקציות שאתם מעוניינים שהגינה תמלא עבורכם, ובחרו בסגנון העיצובי אליו אתם מתחברים.

כללו בתכנית גם מרכיבים נוספים כמו פינת משחק לילדים, בריכה, פינת אוכל, ודברים נוספים. כאשר תגיעו מוכנים עם כל הרצונות, הצרכים, והמאפיינים – יהיה לכם קל יותר להתחבר לסגנון מסוים, ולדייק את תהליך עיצוב הגינה שלכם.

שביל

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו