תיקנים מחצר הבית? האם קיימים רהיטים למניעת תיקנים?

אין אמנם רהיטים ספציפיים שמיועדים לחצר ואפשר להשתמש בהם על מנת להדביר חרקים, אך כן יש דגמים שמצמצמים את הסיכוי להופעת תיקנים וסוגים אחרים של מזיקים. במאמר הבא נסביר כיצד עושים זאת נכון ומה היתרונות

 

בעלי בתים פרטיים עם חצר נתקלים לעיתים קרובות בשאלה מה הדרך הנכונה להגן על עצמם מפני הופעת סוגים שונים של חרקים. מלבד מכרסמים, זוחלים ומעופפים, עלולה להיות גם בעיה של תיקנים. במקרים כאלה, עולה למשל התהייה לגבי הקשר בין סוג הרהיטים שיש בחצר לבין הופעת התיקנים.

מצד אחד, אין חומרי גלם ספציפיים שבהם אפשר להשתמש על מנת לבנות רהיטים שידחו את התיקנים באופן טבעי. מצד שני, יש בהחלט דגמים מומלצים של רהיטים שלכל הפחות ימנעו מהם להופיע, להתפשט, להתרחב ולגרום עוד נזקים לחצר ולאיכות החיים.

 

כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים רהיטים לחצר

קודם כל, צריך להקפיד על כך שמשלבים בחצר רק רהיטי עץ נקיים שאין בהם חשש לטרמיטים. אמנם כאן לא מדובר על תיקנים אלא על סוג אחר לגמרי של חרקים, אבל הם לא פחות מסוכנים. במידה ומכניסים הביתה ולחצר רהיטים עם טרמיטים, התוצאה עלולה להיות נזקים בלתי הפיכים לכל רהיטי העץ – כולל משקופים ואף יסודות המבנה.

שנית, סקירת המידע המקצועי שמופיע כאן למשל https://tzevetg.co.il מגלה שצריך לבחור רהיטים שבהם יש כמה שפחות מקומות מסתור לתיקנים. למעט מקרים של הופעת תיקנים אובדים בודדים, הבעיה האמיתית היא כאשר יש הצטברות וקן תיקנים גדול שבו ניתן גם לזהות ביציות. בשביל למנוע את זה, צריך לבחור רהיטים שקל לאוורר אותם, שחשופים לשמש ושאין בהם אזורים להצטברות לחות ותנאי חושך נוחים לחרקים.

 

האם שווה לחדש את הרהיטים?

תיקנים מופיעים בחצר של הבית, או בכל מקום אחר לצורך העניין, רק אם מתקיימים תנאי מחיה בסיסיים. אם לא רוצים לראות תיקנים בבית, מאוד חשוב למשל לפנות את האשפה לעיתים קרובות, לרחוץ את הכלים שיש בכיור ולהרים מהשיש מאכלים פתוחים. מבחינת החצר, הדגש יכול להיות על חידוש של הרהיטים אחת לתקופה מסוימת על מנת להגן עליהם מפני בלאי ושחיקה.

חידוש של הרהיטים בחצר יכול להתבצע גם ברמה הפונקציונאלית וגם מבחינה אסתטית בלבד. במידת הצורך, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע מתחום ההדברה וכמובן לקבל מהם המלצות. לאחר מכן, אפשר להשוות בין סוגים שונים של רהיטים על פי סוג החרקים שקיימים בסבירות גבוהה יותר בחצר – על רקע תנאי מזג אוויר, הרגלי היגיינה וכן הלאה.

לסיכום, הרחקת תיקנים מחצר הבית דורשת מאמץ אבל שווה את ההשקעה. מלבד הדברה מקצועית, צריך להקפיד על תחזוקת הרהיטים ועל מניעת תנאי מחיה שמושכים אליהם את המזיקים וגורמים להתפשטות מהירה שלהם.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו