הגוף כאוב לאחר הלידה? הנה 3 דרכים להקל על המצב

רבות מדובר על רגעי החיבור בין האם לתינוק הרך מיד לאחר הלידה, אך מעט מאוד מדובר על התחושות השונות שעוברות בגוף לאחר הלידה. הדבר גרם לנו להעלות מדריך מסודר בנושא שיציג באופן עדין את הדרכים הטובות ביותר שיאפשרו להקל על המצב. כדאי שתקראי את המדריך הנוכחי אם את לפני או אחרי לידה. שכן, המידע שיופיע בהמשך יאפשר לך להכין את עצמך ולהקל על הכאב.

 

דרך מספר 1 שחשוב ליישם לאחר הלידה: הקלה על אזור הפרינאום

לידות וגינאליות מסתיימות לעיתים בתפרים באזור הפרינאום. הדבר נכון גם לגבי לידות קיסריות, שבהן יש צורך בביצוע תפרים. המשותף לשתי סוגי לידות אלה הוא דרך ההקלה. יש כמה דרכים להקל על הכאב:

  • בקבוק פרי
  • פדים קפואים

האפשרות הראשונה היא בעצם בקבוק עם שפירצר ייעודי שניתן למלא אותו במים קרים. המים הקרים מקלים על הכאב באופן משמעותי ומאפשרים לאישה להרגיש הרבה יותר טוב. האפשרות השנייה הינה פדים מיוחדים שמביאים לתחושת קרירות עוצמתית יותר והשימוש בהם נחשב לנפוץ ביותר.

לאחר הלידה

דרך מספר 2 שחשוב ליישם לאחר הלידה: נטילת כדורים לשיכוך כאבים

יש כדורים מסוימים בלבד שניתן ליטול לאחר הלידה. אם אתן נמצאות כבר בבית ולא בבית החולים, כדאי שתפנו אל רופא הנשים שלכן ותבררו עמו אילו כדורים ניתן ומומלץ ליטול. ההמלצה היא לבדוק את העניין באופן מעמיק במיוחד אם אתן מניקות.

שכן, יש חומרים מסוכנים בכדורים מסוימים שעשויים לעבור אל הבייבי שלכן בעת ההנקה. אם תרצו להרחיב את הידע בנושא חשוב זה, כדאי שתיכנסו אל האתר הבא, בו מרוכזים מאמרים חיוניים שנוגעים להיריון ולידה: https://nashimkorot.org.il.

 

דרך מספר 3 שחשוב ליישם לאחר הלידה: מנוחה. מנוחה ושוב – מנוחה

הכאבים עשויים להחמיר במידה ותהיו יותר מידי בתנועה. ההמלצה היא להימנע מסחיבה של ציוד כבד משקל ככל הניתן ולאפשר לגוף לנוח. זה הזמן להיעזר בקרובי משפחה, חברים ושכנים. אל תתביישו לבקש שאלה יכבדו אתכן באוכל חם ויסייעו לכן בעת הצורך, כדי שתוכלו להחלים מכאבים אלו כמה שיותר מהר.

לידה מנוחה

חשוב לפנות אל רופא נשים במידה ויש כאב חריג

רגע לפני שהמדריך מסתיים, חשוב להציג בפניכן עניין שנחשפנו אליו לא מזמן. נשים רבות ציינו בפנינו כי הן חששו לפנות אל רופא הנשים שלהן. שכן, הן לא ידעו להגדיר אם הכאב שחוו הוא הגיוני או לא סביר. אנחנו כאן כדי לבקש מכן – אם הכאב מרגיש לכן חריג, אל תהססו ותפנו אל רופא הנשים שלכן. כך תוכלו לקבל המלצות נוספות להקלה על הכאב ולבדוק אם מדובר בכאב חריג שדורש טיפול.

 

לסיום

מדריך זה הציג בפניכן את 3 הדרכים שיאפשרו לכן להקל על הכאבים שמופיעים לא פעם לאחר לידה. בשלב זה יש בידיכן את האינפורמציה החיונית, כך שעליכן רק ליישם אותה.

לאחר הלידה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו