יתרונות וחסרונות של מדיח כלים במטבח

אם בעבר אחרי כל ארוחה משפחתית ואירוח בני הבית היו עסוקים וטורחים על ניקיון הכלים, הטכנולוגיה של מדיחי הכלים שינתה זאת לחלוטין.

לעומת זאת, ישנם אנשים שטוענים שמדיחי הכלים מיותרים ובעלי חסרונות.

המאמר יציג יתרונות וחסרונות של מדיחי הכלים.

 

מהם היתרונות של מדיחי הכלים?

בראש ובראשונה, כשמדובר על מטבחים קלאסיים מדהימים וחדישים, מדיחי הכלים הם חלק אינטגרלי מכיוון שבונים אותם עם ארון המתאים לחיבור המדיח. העיצוב של המטבחים הללו הוא פונקציונאלי ונוח. זוהי הסיבה שאנשים רבים מתקינים במטבחים תנורי בילד אין, כיורים רחבים, משטח שיש לעבודה, חיפוי פרקטי לניקיון וגם מדיח יעיל. אין ספק שהמדיח הוא אחד מהמכשירים שהביאו את הקדמה. למשל, כשמגיעים אורחים לארוחת ערב, לא צריך לבזבז זמן על ניקוי הכלים, לעבוד קשה ולהימנע מאירוח אופטימלי. פשוט מניחים את הכלים במדיח והוא עושה את העבודה. גם לאחר ארוחות משפחתיות הכלים אינם מצטברים לערימות, אין ויכוחים מי ישטוף אותם ומתי. התורנות היא רק על מי יפנה את המדיח. מטבחים עם חוויות לחיים הם מטבחים שצריכים להיות פרקטיים על מנת שהשהייה במטבח תהיה נעימה והמבשלים לא יתעצלו להכין אוכל בגלל שאחר כך צריך לשטוף את הכלים. גם מבחינת החיטוי המדיחים עובדים על 65 מעלות כך שהם מחוטאים כראוי.

 

מהם החסרונות של מדיחי הכלים?

אחד החסרונות הבולטים של מדיחי הכלים מכל דגם שעליהם מתלוננים רבים, הוא התוצאה והנראות של הכלים לאחר ההדחה. כלי שנכנס למדיח פעמים רבות דוהה במשך הזמן ומופיעים עליו סימני שפשוף. ישנם גם מכשירים שאינם מנקים כראוי את הכלים ויש להדיח אותם בשנית. בנוסף לזה, ישנם רבים הטוענים שהמדיחים מיותרים מכיוון שהם תופסים מקום בארונות המטבח. יתרה מכך, מדיחי הכלים ידועים כבזבזני אנרגיה חשמלית וכמבזבזים מים. אם רוחצים את הכלים בכיור ניתן לשלוט על סגירת ופתיחת הברז ולשלוט בכמות המים. לעומת זאת, בחורף יש לחמם את המים בדוד החשמלי כדי לרחוץ אותם בכיור והמדיח מפעיל את המים החמים באופן אוטומטי. כמו כן, ישנם מדיחים שעושים רעש שלעיתים מפריע וגורם למטרד.

 

האם ניתן להכניס כל סוג של כלים למדיח?

התשובה היא לא. כלים מעץ, פליז, פיוטר וכלי כסף לא יכולים לרחוץ באמצעות מדיח כלים כי הם יאבדו מהברק שלהם. גם סירים ומחבתות מאלומיניום וכלים עתיקים לא ניתנים להדחה מאותה סיבה. בנוסף, חשוב לדעת שהדחת כלים באמצעות מדיח אורכת זמן ולכן כשזקוקים לכלי אוכל בדחיפות נאלצים ממילא להדיח אותם ידנית. מדיח הכלים מחייב תחזוקה, ניקוי המסננים והוצאה של עלויות על חומרי ניקוי המתאימים למדיח כלים. כל אלו מראים על יותר חסרונות מבחינת עלויות ועל יתרונות מבחינת הנוחות. לפיכך, עשו את השיקולים על פי הצרכים שלכם.

 

כלים

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו