פתרונות חימום לבית

בחורף הבית לא חייב להיות קר. קיימים פתרונות חימום יעילים שעשויים להפוך את השהייה בבית שלכם לנעימה ומפנקת, גם כשבחוף מזג האוויר משתולל. כאן ריכזנו עבורכם חסרונות חימום לבית לכדאי שתכירו. לכל מערכת חימום יש יתרונות וחסרונות משלה. הכירו את המובילים ובחרו את המערכת המתאימה לכם ביותר.

 

רדיאטור לחימום החדר

רדיאטור לחימום חדר המותקן על קיר החדר, הוא העדפה של מרבית הישראלים שחימום הבית חשוב להם. באמצעות רדיאטור חימום, האוויר בחלל החדר מתחמם ומתבצעת סירקולציה יעילה של האוויר בחדר, האוויר החם עולה והאוויר הקר יורד וכך החדר מחומם באופן אחיד ונעים. חימום ברדיאטור לא מייבש את האוויר וכך ניתן להנות מאוויר נעים ומחומם מבלי לוותר על הנוחות. ניתן להתקין רדיאטור בקלות, אך למעשה, מה שמעלה את הביקוש לרדיאטור הוא דווקא צריכת האנרגיה החסכונית שלו.

רדיאטור מבית טוב יאפשר שילוב של מערכת בקרה המאפשרת  שליטה על רמת הטמפרטורה הרצויה מבלי שיהיה צורך בכיבוי והפעלה כל פעם מחדש. יחד עם זאת, ברגע שמציבים רדיאטור בכל חדר, ניתן לשלוט על טמפרטורת כל חדר בנפרד. פעמים רבות אנו מעוניינים שחדר הילדים יהיה מחומם יותר מהמטבח וכדומה. באמצעות רדיאטור לחימום חדר זה מתאפשר בצורה יעילה ונוחה.

 

מזגן לחימום החדר

יעילותו של מזגן לחימום החדר מוטלת בספק גדול כיוון שהמזגן אמנם נמצא בכל חדר ישראלי מצוי, אך הוא גם צורך אנרגיה רבה וגם מייבש את הלחות הטבעית שבחדר. לא כל אחד מסוגל לשהות בחדר בו פועל מזגן על חימום… מדובר בפתרון נגיש אמנם, אך הוא פחות יעיל.

 

חימום תת רצפתי

חימום זה מתאים לשילוב בבית כבר בשלב הבנייה הראשונית. קבלנים רבים משלבים בדירות פרויקטים שלהם מערכות חימום תת רצפתיות שמאפשרות להם לגבות מחיר יקר יותר על הדירות. ניתן למצוא מערכות חימום תת רצפתיות העובדות על חשמל לעומת כאלו העובדות על מים מחוממים. את שניהם מתקינים מתחת לריצוף הבית ויש צורך בהתקנה מקצועית לשמירה על איכות ויעילות המערכות.

מערכות אלו מבוקשות והן הופכות להיות יותר ויותר פופולריות גם בישראל כיוון שהן לא משפיעות על עיצוב החדר. התשתית שלהן מונחת מתחת לריצוף הבית וכך הן לא תופסות מקום ולא משנות את המראה העיצובי. חימום כזה הוא יעיל ומשתלם, גם מבחינה כלכלית. החיסרון היחיד שלו הוא ההתקנה המורכבת האפשרית רק לאחר הסרת כל מרצפות הבית. ההעדפה היא להתקין מערכת כזו בשלב הבנייה הראשונית.

 

לסיכום

בבחירת פתרון לחימום הבית חשוב להכיר כל מערכת חימום על כל מאפייניה. רדיאטור לחימום חדר הוא מערכת חימום מומלצת ויעילה גם בשל יעילות התקנתה, וגם בשל צריכת האנרגיה המופחתת שלה. קיימים עוד פתרונות לחימום כמו שראינו, מערכת הסקה מרכזית המחממת את הבית באמצעות תשתית של צינורות מים חמים אך הן מצריכות התקנה מורכבת יותר.

מדחום

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו