קור כלבים – למה המזגן לא מחמם?

לקראת החורף אנחנו מתחילים לחוש את שינויי מזג האוויר ובאופן פתאומי מגיעים ימים קפואים שכל מה שאנחנו רוצים הוא לשבת בבית שלנו עם מזגן על חום ולהתחמם כמו שצריך. אלה הרגעים שאנחנו מגלים שהמזגן שלנו לא מחמם מספיק טוב. אז איך זה הגיוני שהמזגן כן קירר לי כל הקיץ אבל פתאום בחורף הוא מפסיק לעבוד? בואו נבין ביחד.

 

המזגן קירר כל הקיץ ופתאום בחורף הוא מחמם מספיק

הגיע החורף, סופה ראשונה ואנחנו מגלים שהמזגן לא באמת מחמם או לא כמו שרצינו, הבית קר רצים לקנות תנורים לכל החדרים בבית וככה גם חשבון החשמל שלנו קופץ וגם אנחנו מתבאסים לצאת בסופה הקשה החוצה פתאום לרכוש לנו כל מיני תנורים שעולים בדיוק כמו התיקון של המזגן והם מקפיצים לנו את חשבון החשמל. בזמן הקיץ הרי אנחנו לא בודקים את פונקציית החימום של המזגן ולכן כשמגיעים ימי החורף הקרים אנחנו מגלים בפתאומיות שהפונקציה לא תמיד עובדת.

 

תבדקו את השלט קודם כל

יכול להיות שאחת מן הפונקציות של השלט לא מוכוונת נכון ובגלל זה המזגן לא מחמם מספיק. הסתכלו קודם כל הטמפרטורה ותראו אם היא מוגדרת לטמפרטורת חום העולה על 26 מעלות. ישנם מצבים שונים שמופעלים במזגן כמו שמש/חימום ויש לוודא שהמזגן מוגדר עליהם ולא על קירור. תבדקו אם מופעלים כל מיני מצבים שונים ואם יש תוכניות אחרות שפועלות כמו AC clean air וכן שאר התוכניות השונות שיכולות להיות לכם במזגן הביתי. אם כל זה לא עבד, או שזה לא מגדיר את התוכניות הרצויות אנחנו ממליצים לנתק ולהחליף סוללות בשלטים אולי זה יפתור את הבעיה.

 

סיבות נוספות

מזגן לא מחמם יכול לקרות מעוד סיבות רבות ולכן חשוב לבדוק את הסיבה האמיתית. יתכן והוא באמת לא מוגדר על הפונקציות הנכונות והטכנאי יוכל לפתור זאת ברגע, יתכן שמשאבת החום היא שהתקלקלה וכבר מדובר בתיקון יותר קשה שיכול לעלות כ – 800 ₪. אם זו בעיה בחיישן הטמפרטורה גם יש לבצע תיקון אבל שעלותו תהיה כבר זולה יותר ויכולה להגיע לכ – 400 ₪. כמובן שכדאי לבדוק שהמדחס אינו סתום ושאין שום דבר שחוסם אותו או מפריע לו לעבוד. ברגע שמשהו חוסם את הפעולתו של המדחס הוא לא מבצע את פעולת השאיבה שלו ובכך לא מצליח לחמם אלא רק לקרר את הבית.

אז כמו שאתם יכולים להבין המזגן עלול לא לחמם בדיוק כמו שהוא עלול לא לקרר ולכל פעולה כזו יש סיבה מאוד מוסברת והגיונית. עשו לעצמכם את הטובה ותבדקו שהכל תקין לפני ההגעה לחורף וזאת מאחר ואין דבר יותר נוראי מלהיות בבית קפוא באמצע סופה בלי יכולת להתחמם.

מכשיר חשמלי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו