רהיטי עץ – מה ההבדל ביניהם?

מזה מאות שנים עצים משמשים כחומרי גלם לבניית רהיטים שונים לבית, לגינה ולמקומות אחרים. יש סוגים שונים ומשונים של ריהוט, כשכל סוג משרת מטרה אחרת. כך, יכולים להיות רהיטים לבית, לגינה, לאחסון ועוד, כשכל אחד כולל בתוכו עוד סיווגי רהיטים שונים. במאמר שלפניכם, נדון במספר קבוצות רהיטי עץ.

 

ריהוט לבית

נגרות, כמקצוע וכתעשייה, מורכבת ממספר תחומים, כשאחד המרכזיים בהם הוא הריהוט לבית. כמעט בכל רהיט ורהיט בביתנו ישנו רכיב מסוים המורכב מעץ. חלק מן הרהיטים מורכבים כמעט כולם מעץ וחלקם כוללים חלקים ספציפיים המורכבים מעץ.

לרוב, שולחנות וכיסאות יהיו מורכבים ברובם המוחלט מסוגים שונים של עץ, ולעיתים גם מעץ מלא. למעט החלקים המחזיקים את השולחן או הכיסא כולו, כמו הברגים והמתכות השונות, שאר חלקי הרהיט הם עץ. בקטגוריה זו נכנסים גם ארונות, שידות, ושטחי אחסון שונים, בחללי הבית השונים (מטבח, חדרי שינה וחדרי אחסון), שעשויים להיות מורכבים ברובם מעץ, ועשויים גם להיות מורכבים בחלק קטן מאוד מעץ, כתלות בבחירת הלקוח. למשל, ייתכנו שידות שרק חלק מהן מורכב מעץ, כיוון שלבחירת הלקוח המגירות שבשידה עשויות מתכת וכך גם רגלי השידה.

בקצה השני, יש רהיטים שחלק ספציפי מהם מורכב עץ, או שמבחינת המראה, איננו רואים את העץ עצמו. כך למשל ברוב הספות, המסגרת, שהינה החלק החשוב ביותר בספה, עשויה מעץ, ורק הציפוי או הריפוד של הספה עשוי מחומר אחר.

כלומר, בבחינת ריהוט הבית, רהיטי העץ תופסים נתח נכבד מאוד מן הרהיטים השונים.

 

ריהוט לגינה ולאזורים פתוחים

כאשר מדובר בריהוט חוץ, אנו מדברים על ריהוט שחשוף לתנאים אחרים בתכלית מריהוט הבית. בעוד ריהוט הבית מוגן מפני מזג האוויר ועיקר החשיפה שלו הינה לטמפרטורות השונות של המזגן, ריהוט הגינה חשוף לעונות השנה, בין אם אלו ימי הקיץ החמים ושטופי השמש ובין אם אלו ימי החורף והגשם. לכן, רהיטי העץ השונים, בין אם אלו כיסאות ושולחנות ובין אם אלו רהיטים אחרים כדוגמת הדק שעליו אנו הולכים, צריכים להיות עמידים יותר בשביל לעמוד בכלל התנאים הללו.

אין זה אומר שרהיטים אלו אינם עשויים מעץ, להיפך, רוב רהיטי הגינה עשויים מעץ. העץ, יחד עם מוצרים ותהליכים אחרים כמו איטום ועוד, משמשים אנשים רבים וצרכים שונים מזה שנים כרהיטי גינה. העץ הינו חומר עמיד, אשר עם הבנייה הנכונה והתחזוקה הנכונה, יכול להחזיק לשנים ארוכות. לכן, אנשים רבים בוחרים בו כחומר הגלם לריהוט הגן שלהם.

 

לסיכום

יש הבדל בין רהיטי עץ שונים, הן בבחינת המקום בו יוצבו כפי שהוסבר לעיל, והן בבחינת השימוש עצמו. למשל, למסגרת הספה העשויה מעץ אין חשיבות עיצובית כיוון שאינה נגלית לעין, זאת בשונה מאשר המראה של שולחן מטבח מעץ מלא, בו יש חשיבות רבה לעיצוב ולמראה.

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו