3 רעיונות איך להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לשנת 2020 יותר ממחצית מהיהודים בישראל מגדירים את עצמם כמשתייכים לזרם הדתי או המסורתי. כמובן שכל אחד מחליט עבור עצמו על אילו מצוות הוא מקפיד יותר ועל אילו פחות. מזוזה היא אחת המצוות היחידות שניתן לומר בביטחון שמתקיימות על ידי כמעט כל יהודי דתי או מסורתי.

הסיבה לכך היא, כנראה, משום שמדובר במצווה שלא דורשת יותר מדי השקעה בשביל לקיים אותה. כדי לקיים מצוות מזוזה, כל שעליכם לעשות הוא לקנות מזוזה כשרה ולקבוע אותה במשקוף הדלת. בשנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר מזוזות מעוצבות. השינוי הזה הוא מבורך, אך גם יוצר עבור מי שמבקשים לקיים את המצווה בעיה – איך להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית?

 

שימוש בצבעים מנוגדים

דרך אחת להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית, היא על ידי שימוש בצבעים מנוגדים. שימוש בצבעים מנוגדים יעזור לבית המזוזה שבחרתם לבלוט, וידגיש את היופי שלו. צבעים מנוגדים לא חייבים להיות רק שחור ולבן. גם צהוב וסגול הם צבעים מנוגדים, או כתום וכחול.

מאחר ואנחנו מניחים שאין לכם משקוף צהוב או סגול בכניסה לבית, נמליץ לכם לבחור מזוזות בגווני הכחול הבהירים אם יש לכם משקוף חום. לעומת זאת, אם משקוף הבית שלכם הוא שחור, נמליץ לבחור בבית מזוזה לבן או בצבע קרם.

 

יצירת פלטת צבעים לעיצוב הבית

דרך אחרת להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית, היא על ידי יצירה של פלטת צבעים בה תשתמשו לעיצוב כל הבית. כך למשל, אם תבחרו בפלטה קלאסית של שחור, אפור, לבן וקרם – יהיה לכם קל יותר לבחור מזוזה מעוצבת.

דוגמא נוספת לפלטת צבעים מעט יותר צבעונית היא כחול, אפור, חום וקרם. זה לא משנה מה תהיה פלטת הצבעים שלכם – כל עוד תבחרו מזוזה שמדברת איתה, לא תוכלו לטעות.

 

הגדרת קו עיצובי לבית

דרך נוספת להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית היא על ידי הגדרת קו עיצובי לבית. בסופו של דבר, כשאנחנו בוחרים מזוזה – אנחנו בוחרים גם בין צורות שונות ולא רק בין צבעים. הגדרת קו עיצובי תסייע לכם לצמצם את הבחירה בין מזוזות שונות, ותוך כדי להתאים את המזוזה לעיצוב של כלל הבית. לדוגמא, תוכלו לבחור מזוזה מרובעת וחלקה ממתכת לקו עיצוב אלגנטי – מודרני.

 

סיכום

לסיכום, יש לא מעט אנשים בישראל שרוצים לקיים את מצוות קביעת מזוזה. המגוון שיש כיום בשוק המזוזות המעוצבות, יכול ליצור בלבול בקרב הציבור. הבלבול ינבע בעיקר מהעובדה שרבים מהלקוחות לא ירגישו שהם מספיק בטוחים איך להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית שלהם.

אנחנו ממליצים להתאים את המזוזה לעיצוב של הבית על ידי יצירת פלטת צבעים לעיצוב הבית, הגדרת קו עיצובי ושימוש בצבעים מנוגדים בעת בחירת המזוזה.

כניסה לבית

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו