אלומיניום דמוי עץ? כדאי שתכירו

המוני ישראלים גילו בשנים האחרונות את האלומיניום דמוי עץ כחומר גלם אידיאלי עבור גדרות, פרגולות וחיפויי בתים. חשבנו לכתוב כמה מילים על התופעה, שנבין על מה ולמה יש ביקוש הולך וגובר לאלומיניום דמוי עץ ולכן ביקשנו להיוועץ בריקי סלמה, בעלים של חברת "אלום עץ" (אודות אלום עץ) המתמחה בייצור אלומיניום דמוי עץ לגדרות, פרגולות וחיפויי קיר.

 

מראה כפרי המחובר לטבע – ללא הצורך להתמודד עם הבעיות המוכרות של עץ

אין כמעט אדם שאינו נהנה משהייה בטבע. עצים הם חלק בלתי נפרד מהטבע, והם מייצגים עבורנו קשר וחיבור עם הטבע. עבור אנשים רבים, החוויה של מראה כפרי בצבעי עץ חמים היא מהנה ביותר.

אולם כל אדם שרכש וטיפל בריהוט עץ חיצוני, כגון ריהוט גינה או פרגולה, מכיר את החסרונות והבעיות הכרוכות בעץ. פגעי מזג האוויר, לחות וטל גורמים לשחיקה ובלאי של העץ. קרני השמש מביאים לדהייה של העץ שמחייב אותנו לצבוע אותו כל פעם מחדש. חרקים שונים, כגון טרמיטים או תולעי עץ משאירים מפגעים על פני העץ ולא לשכוח שעץ הוא חומר גלם דליק ומהווה סיכון בטיחותי.

משום כל החסרונות הללו, ישראלים רבים בחרו בגדר, פרגולה או חיפוי מברזל או מאלומיניום "קר" ומתכתי, בעל עמידות חזקה, וזאת בעיקר כדי להתחמק מהעול של תחזוקה בלתי נגמרת והצורך להגן על העץ מנזקים שונים.

והנה הגיעה בשנים האחרונות טכנולוגיה משוכללת לעיבוד אלומיניום דמוי עץ ופתרה קונפליקט ארוך שנים זה. סוף סוף אפשר להנות גם מהעמידות של מתכת אלומיניום וגם ממראה העץ הטבעי והחמים.
לא מפליא, אם כן, שבשנים האחרונות המוני ישראלים "עומדים בתור" לרכישת גדרות, פרגולות וחיפויי קירות מאלומיניום דמוי עץ.

 

אנחנו בנאים ובוני כלים. זה טמון בזיכרון הקולקטיבי האנושי

לאורך שנות ההיסטוריה אדם חטב עצים והכין מהם מגוון של כלים ורהיטים. החיבור הזה בין האדם לבין העץ היה טבעי, ועד שהתחילו לבנות באבן, עץ היה חומר הבניה הזמין ביותר.

התקופה המודרנית הביאה לעולם שיטות בנייה חדשות, עם ברזל, פלדה ולאחר מכן בטון מזוין. העץ הפך להיות "אקזוטי" וכיום משמש בעיקר לבניה של צימרים ומבנים ניידים. אולם החיבה לעץ כחומר בניה נשארה בזיכרון הקולקטיבי האנושי.

והנה בשלה השעה להופעה של חומר גלם חדש על בימת ההיסטוריה: האלומיניום. חומר ייחודי כל כך עד שיש הקוראים לו "מתכת הפלא". קל משקל, רך וגמיש ועם זאת חזק כברזל. ניתן לייצר איתו כמעט כל דבר, מחלקי מטוסים ועד נייר כסף. עמיד בצורה מוחלטת מפני פגעי מזג האוויר, אינו מרקיב ואינו מחליד. ניתן לעצב ממנו עיצובים מרהיבים בכל צורה וצבע, ומראה מדויק זה יישמר לאורך שנים רבות.

עכשיו כשאלומיניום מדמה עץ בצורה כל כך טובה, נפתח צוהר חדש בהיסטוריה של האדם כבנאי ובונה כלים. יש לנו יכולת לבנות עם אלומיניום, ולהעניק לאלומיניום צבע ותחושה של עץ.

 

אלומיניום שלא רק נראה אלא גם מרגיש כמו עץ? הכיצד?

אכן, טכנולוגיית עיבוד האלומיניום הגיעה לרמה שכזו שלא רק צבע האלומיניום מדמה עץ באופן מושלם – אלא גם מרקם האלומיניום מעניק לנוגע בו תחושה מדויקת של עץ מלא.

אם בעבר, האורחים שלכם היו מתפעלים מגדר העץ או פרגולת העץ החדשה, אולם כשהיו נוגעים בה היו מרגישים את הקור המתכתי של האלומיניום – כיום ניתן להזמין אלומיניום דמוי עץ עם מרקם שמדמה עץ באופן מושלם ממש כמו הצבע והגוון.

 

מבחר עצום של גוונים

עץ לא בא בגוון אחד. כפי שיש בטבע מגוון עצום של עצים בעלי גוונים שונים, כך גם טכנולוגיית עיבוד האלומיניום התפתחה להציע מניפת צבעי עץ במבחר עצום.

  • טיפ: אל תסתפקו במבחר דל של גווני עץ. בדקו עם ספק האלומיניום איתו אתם שוקלים להתקשר כמה גוונים של עץ עומדים לבחירתכם. אם מציעים לכם פחות מעשרים גוונים, דעו שאתם יכולים לקבל אצל ספק אחר מבחר גדול ועשיר הרבה יותר, ותוכלו לחפש ולעיין בדקדקנות עד שתאתרו את גוון העץ המושלם והמדויק עבורכם.
  • חשוב לציין, שהגדר, הפרגולה או החיפוי דמוי העץ שתזמינו לא כדאי שיהיו בגוון אחד. כפי שעץ יחיד מכיל שפה שלמה של צורות וגוונים שונים, על פי כיוון האור והשמש, כך עיצוב נכון דמוי עץ יכיל מספר גוונים וצורות המדמים באופן מדויק חוויה של עץ בטבע.
  • ועוד כדאי לציין, שאלומיניום דמוי עץ אינו דוהה גם לאחר שנים רבות, בזכות העמידות יוצאת הדופן של חומר הגלם הזה.
  • טיפ לסיום: שאלו את ספק האלומיניום איתו אתם שוקלים להתקשר האם גם עמודי הגדר או הפרגולה יהיו בצבע ובמרקם דמוי עץ. במידה ונעניתם בשלילה, דעו כי ישנם ספקי אלומיניום המאפשרים זאת.
  • מוזמנים לקרוא עוד מגוון מאמרים על מוצרים לבית ולגינה >>

אלומיניום דמוי עץ

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו