חולים? מגיע לכם פטור ממס הכנסה

לא כל העובדים בשוק העבודה הם זהים, ויש כאלו שמתאמצים הרבה יותר מכל השאר בשביל להמשיך לעבוד ולפרנס את עצמם ואת משפחתם – אוכלוסיית החולים הכרוניים, שסובלים מפגיעה משמעותית ביכולת התפקוד שלהם אבל מנסים להמשיך ולשמור על אורח חייהם ככל האפשר. מדינת ישראל מוקירה את מאמצם של חולים אלו, ומכירה בצורך המוגבר שלהם בכסף בתקופת המחלה, ובשל כך מספקת פטור ממס לחולים – עליו תוכלו לקרוא בכתבה זו.

 

מהו פטור ממס הכנסה על רקע מחלה?

כלל סעיפי הפטור ממס הכנסה רשומים בסעיף 9 לפקודת המיסים, כאשר הסעיף הרלוונטי לפטור ממס הכנסה עקב מחלה הוא סעיף 9(5) שקובע כי "הכנסה מיגיעתם האישית של עיוור או של נכה שזכאי לתגמול חודשי לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), או לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, ונקבעה לו נכות של 100%, או נכות של 90% לפחות מחמת שלקה באיברים שונים" היא הכנסה פטורה ממס.

משמעות סעיף זה היא שמי שיש לו נכות של 100% עקב מחלה אחת, או נכות של 90% עקב מספר מחלות / מחלה שמשפיעה על מספר אזורים בגוף יהיה זכאי לפטור מלא ממס הכנסה.

תקרת הפטור ממס הכנסה היא שנתית, ועומדת על 570,000 שקלים לשנה. תקרת הפטור להכנסות שאינן מעבודה (כמו תגמולים על מניות, או קבלת שכר דירה או תשלום מכל מקור אחר) היא 60,000 שקלים.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה עקב מחלה?

כפי שנכתב לעיל, פטור ממס הכנסה עקב מחלה ניתן למי שעומד בקריטריונים המצויים בחוק הנכים / חוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה. מבנה חוקי זה נועד להקל על הזכאים – ונותן להם "סל מענים" שלם בעל קריטריון זכאות אחיד – כלומר מקנה להם מספר רב של הטבות מבלי שידרשו להיבדק מחדש לכל אחת מהן.

העמידה בקריטריונים של החוקים השונים נקבעת לפי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי – שהיא הגורם היחיד שמוסמך לקבוע אחוזי נכות בישראל.

 

כיצד מתחילים את הליך הזכאות לפטור ממס עקב מחלה?

מכיוון שהזכאות לפטור נקבעת על ידי הועדה של הביטוח הלאומי, תהליך קבלת הפטור חייב להתחיל שם. הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי היא ועדה שמורכבת ממומחים בתחום הרפואה, ונפגשת בכדי לבחון את בקשותיהם של מי שטוען לנכות.

מהלך הוועדה כולל בתוכו הצגה של המבקש את עצמו ואת נסיבות חייו, יחד עם בדיקה רפואית של מומחה מטעם הביטוח הלאומי. לאחר הבדיקה יעביר המומחה את ממצאיו ליושבים בוועדה, שידונו באחוזי הנכות של המבקש.

חשוב לציין!

פטור ממס הכנסה ניתן על נכות קבועה / מתמשכת בלבד, ולא יינתן במקרים של מצבים רפואיים שאורכים מתחת לחצי שנה.

 

לסיכום,

פטור ממס על רקע מחלה הוא הטבת מס הכנסה יוצאת דופן, שנועדה לעזור למי שהכי צריך את העזרה הזו – אוכלוסיית החולים והנכים. בגלל הייחודיות של הפטור קשה לקבל אותו, ולכן אנחנו ממליצים לכל מי שניגש לוועדות הביטוח הלאומי להתכונן מראש בהתאם, תוך ליווי מקצועי.

צנצנת עם מטבעות

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו