מה כרוך בבנייה ירוקה?

בניית מבנים דורשת אינספור משאבים. אם נדבר סטטיסטית אז כ30% מפליטת גזי חממה, 25% מבירוא יערות בעולם, 40%-50% מצריכת חומרי גלם ברמה עולמית ו-40% מצריכת אנרגיה ברחבי העולם – כולם מקורם באספקת משאבים לבניית ותחזוקת מבנים.

הבניה הירוקה שמה לעצמה מטרת-על: לשפר ידע וטכנולוגיות בתחום הקיימות כדי לצמצם את נזקי תחזוקת ובניית המבנים בעולם. תחום זה צובר תאוצה והוא מבוסס על פיתוח מערכות טכנולוגיות חדישות לצד מציאת פתרונות תכנון אקלימיים ואדריכליים לייצור מבנים. מתעניינים בבנייה ירוקה? בניה ירוקה – מה זה אומר? המאמר המלא.

 

בנייה ירוקה – תכנון אקלימי ואדריכלי מקדים

פתרונות בתחום אספקת האנרגיה

מעבר לבנייה ירוקה דורש ניצול מקסימלי של תנאי אקלים ואנרגיית שמש באמצעות מתקנים לקליטת אנרגיה סולארית. אדריכל לתכנון בנייה ירוקה ישרטט מבנים תוך התייחסות לרמת הבידוד התרמי של המרכיבים בבניה לצד שימוש באנרגייה טבעית באמצעות הצללת פתחים חשופי שמש ומיקום מושכל של חלונות ודלתות לקליטת קרני שמש באופן מקסימלי. ניצול אנרגיה ממקורות שאינם מתכלים חוסך שימוש באנרגיה המופקת על ידי דלקי מאובנים פוסיליים ומצמצמת במידה ניכרת פליטת גזי חממה.

אוורור פאסיבי אף הוא מעניק מענה בתחום הבנייה הירוקה, בתכנון מוקדם של פתחי אוויר המנצלים תנאים טופוגרפיים ומשטר רוחות באזור המבנה.

 

פתרונות ירוקים בתחום הקרקע

בנייה ירוקה תעדיף בחירה באזורים בהם ישנה קרקע מופרת – כלומר שנעשה בה שימוש למטרות אנושיות שונות. תכנון מבוסס קיימות יעדיף קרקע בה התקיימה בה כבר פעילות וזאת במטרה להשיג שימור של כמה שיותר קרקעות טבעיות.

בנייה בצמידות לשטח בנוי מאפשרת ניצול של תשתיות קיימות וממילא הפחתה ביצירת חדשות על כל בזבוז המשאבים, העלויות והפגיעה האקולוגית הכרוכה בתהליך כזה.

 

פתרונות בתחום השמירה על האקולוגיה

כדי שלא להפר את האיזון הטבעי בעולם הביולוגי, בנייה ירוקה מגיעה בשאיפה לצמצם כמה שיותר פגיעה בחי ובצומח כתוצאה מתהליכי הבנייה המורכבים.

ניתן להשתמש לצורך כך בגג ירוק כדי לנצל שטחים לטובת גינון, בנוסף לתועלות שונות כמו: בידוד תרמי איכותי ובידוד אקוסטי.

 

פתרונות בתחום התחבורה

בנייה ירוקה תעדיף שטחי בנייה הקרובים לתחנות רכבת/תחבורה ציבורית אחרת והיא לא תותנה בהגעה לאתר הבנייה באמצעו רכבים פרטיים.

 

פתרונות בתחום חומרי הבנייה

שימוש בחומרים שונים ממוחזרים, ניצול חומרי גלם בעלי תוחלת חיים ארוכה וכן שימוש חוזר בחומרי בנייה קיימים עשויים להפחית נזקים ופגיעה כתוצאה משימוש בלתי מושכל בחומרי בנייה מזהמים.

 

בנייה ירוקה – חושבים מחר

המגמה לבנייה ירוקה משתמשת באדריכלות חכמה ובפתרונות אקלים איכותיים ומאפשרת להפחית סיכונים ביחס לכדור הארץ ולשמור על עולם טוב לחיות בו גם לילדים שלנו. פיתוחים שונים לצורך בנייה ירוקה מתחדשים כל העת והופכים את החזון למושג ככל שעובר הזמן.

בניין בבנייה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו