ריהוט גן למרפסת קטנה: איך עושים זאת נכון

בין אם אתם גרים בחלקים הירוקים של הצפון, במישור החוף אפוף הלחות והבריזות או בדרום הרחוק והשמשי, בכל חלקי הארץ, מרפסות הן מצרך מבוקש למדי.

גם אם המרפסת הביתית שלכם קטנה מאוד, אם תדאגו לטפח את המרפסת שלכם תוכלו לגרום להיות מרכז העניינים של הבית.

הכתבה הבאה תסביר כיצד ניתן להפוך מרפסת קטנה ליפה ושימושית תוך התמקדות בארבעה תחומים חשובים: צל, צמחייה, פינות ישיבה ותאורה.

 

צל

אין זה סוד כי ארץ ישראל בורכה בימי שמש רבים במיוחד ואמנם שמש היא חשובה ביותר לבריאות שלנו, אך ישיבה בחוץ תחת השמש הקופחת היא לא פעילות מהנה או מומלצת ועל כן חשוב מאוד לדאוג לפתרונות הצללה נכונים. אם אינכם מעוניינים להשקיע, שמשייה גדולה בהחלט תעשה את העבודה. פתרון מעט רציני יותר הוא להתקין פרגולה או סככה ולהציב מספר עציצים עם צמחים מטפסים מסביב.

 

צמחייה

צמחייה אומנם יכולה להיות שימושית למדי על מנת ליצור צל אך יש לה שימושים רבים נוספים. בעזרת שימוש נכון בצמחייה תוכלו ליצור הפרדה לשם פרטיות מה גם שצמחי נוי יכולים לשמש לדקורציה ויצירת אווירה נעימה בחלל המרפסת ושתילת אדנית עם צמחי תבלין ואפילו עציץ עם עץ לימון ישדרגו את המרפסת שלכם לאין שיעור.

 

פינות ישיבה

גם אם לא התברכתם במרפסת גדולה במיוחד בשביל לשבת במפרסת ולשתות כוס קפה של בוקר או בירה צוננת לעת ערב לא צריך יותר מידי מקום. ההצטיידו בשני כסאות ושולחן ואין צורך להרבה מעבר לכך. בשוק קיימות אפשרויות רבות של שולחנות וכסאות למרפסת או לחצר הביתית.

כדי לבחור את המערכת המתאימה לכם תחילה עליכם להחליט אם אתם מעדיפים ישיבה בגובה סטנדרטי, בגובה שולחן האוכל שלכם למשל, או ישיבה נמוכה יותר, בגובה של הספה והשולחן בסלון. לאחר מכן בחרו את הסגנון העיצובי המועדף עליכם. בין אם מדובר בסגנון מודרני, מינימליסטי או כפרי, קיימים מגוון פריטים שיענו על הצרכים והרצונות שלכם.

 

תאורה

בחירה של גופי תאורה נכונים תאפשר לכם לקשרו את כל האלמנטים יחדיו ויעניקו למרפסת שלכם אווירה חמימה, מזמינה ונעימה. הקפידו שסגנון גופי התאורה יתאים לסגנון הריהוט שבחרתם והעדיפו התקנה של נורות בצבע "לבן חם" המכונות גם אור צהוב שכן נורות אלו יצרו אווירה נעימה ומזמינה יותר בהשוואה לאור "לבן קר" אשר עשוי ליצור אווירה מעט מנוכרת.

מומלץ לא להסתפק בגוף תאורה אחד אלא לפזר לפחות שלושה גופי תאורה בגבהים שונים כאשר גופי התאורה הגבוהים יהיו אחראים לתאורה ועל כן יותקנו בהם נורות חזקות יותר וגופי התאורה הנמוכים יותר יהיו יותר משמעותיים ליצירת אווירה נכונה. כמו כן, חשוב מאוד להקפיד להזמין חשמלאי מוסמך שידע להתקין את גופי התאורה בצורה בטיחותית ונאותה.

בעזרת שילוב נכון של צל, צמחייה ירוקה ורעננה, פינות ישיבה שעונות על הטעם והסגנון האישי שלכם וכמובן גופי תאורה שיתרמו ליצירת אווירה חמימה ומזמינה תוכלו להפוך את המרפסת הקטנה שלכם לפינה שלא תרצו לעזוב לעולם.

 

מרפסת מקורה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו