מדוע עליכם לעשות ביטוח דירה

חלום חייכם התגשם ורכשתם דירה – בשעה טובה! כעת אחריותכם לדאוג לכך שאם חס וחלילה ייגרם נזק כלשהו לדירה או לתכולתה, יהיה ביטוח שיכסה אתכם. קראו במדריך זה איך לשמור על הבית שלכם, לעשות את המעשה האחראי ועל ידי כך להעניק לעצמכם שקט נפשי.

 

אפילו הבית שלנו חשוף לפגיעות

הבית הוא שנותן לנו תחושת ביטחון ומחסה מפני גשמים, לחצים בחיים או אנשים שאינם מוצאים חן בעינינו. אבל צריך לתת את הדעת על כך שגם הבית יכול להיפגע. לכן המעשה האחראי יהיה ביטוח דירה, המורכב שלושה אלמנטים מרכזיים: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. בואו נעבור עליהם כדי להבין את משמעותם וחשיבותם.

 

ביטוח מבנה

הבית שלכם חשוף לאסונות כגון שריפה, לנזקי טבע אחרים כמו שיטפון או רעידת אדמה, לפיצוץ בלון גז, וכיוצא בזה. ביטוח מבנה מכסה כל פגיעה במבנה עצמו שנגרמה בשל אחת מהתופעות הללו. ייתכן למשל שהמבנה יתמוטט בחלקו או בכללותו בעקבות רעידת אדמה. כשאתם עושים ביטוח אתם יכולים לשקול אילו פגעים הביטוח יכסה, לפי סיכויי הפגיעה למול עלות הביטוח.

 

ביטוח תכולה

אנו נוטים לחשוב שהרכוש שלנו מוגן רק מפני שהוא נמצא בבית, אך לצערנו זו טעות. לא רק הבניין עצמו, גם הרכוש שלנו חשוף לפגעים ממקורות שונים כמו גניבה, או פגיעה כתוצאה מנזקים חיצוניים. ביטוח התכולה מכסה את הפגיעה ברכוש. חשוב לבטח את רכושכם, כי גם אם אתם משתמשים באמצעי ההגנה היוקרתיים ביותר, מנעול מתקדם או אזעקה מתוחכמת, לעולם לא תוכלו להתחסן לגמרי מפני פריצות או נזקים. חשבו על תחושת חוסר האונים שתפקוד אתכם כשיפרצו לכם למרחב האישי. אם לא תהיו מבוטחים, הנזק הכלכלי יגרום לכם עוגמת נפש גדולה עוד יותר.

 

ביטוח צד ג'

עד כה דנו רק ברכוש, אך בביתכם ישנו לא רק רכוש – לעתים מגיעים אליכם אורחים שאינם בני הבית. אם חלילה אחד מהאורחים שלכם יפגע בשל החלקה בביתכם או מסיבה אחרת, תהיה זו אחריותכם לשאת בהוצאות. ביטוח צד ג' נועד בדיוק למקרים כאלו: הוא מכסה טיפול באורחים שנפגעו כל עוד הפגיעות נגרמו בתום לב. אלמנט זה של הביטוח בהחלט יקל עליכם ועל הקשרים שלכם עם הפגוע.

 

"לי זה לא יקרה"

יש לנו נטייה טבעית לחשוב את המחשבה שהאסונות קורים רק בחוץ, בעוד אנחנו חסינים מפניהם. אך האמת היא שיום אחד גם אתכם יכולים לפקוד סכנה, או אסון, וחשוב להיערך לכך. הפגיעות יכולות לצוץ גם בקרב אנשים אחראיים שלא באשמתם, למשל שריפה שפרצה אצל השכן. ללא ביטוח על הדירה תתקשו מאוד לשקם את הנזק. אסור לנו לקחת סיכונים מיותרים, ולהבין שביטוח דירה שווה לגמרי השקעה הכספית. כדי להעניק לעצמכם שקט נפשי, בדקו עוד היום הצעות שונות לביטוח דירה.

בית

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות אחרונות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו